امضاء قرارداد همكاري

بين شركت راهوار كوير و

شركت تولومساش تركيه براي واردات و تعمير و مونتاژ لكوموتيو

  


به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد، طي نشستي كه با حضور معاون برنامه ريزي استانداري، فرماندار اردكان و مديران مؤسسه كوثر يزد و شركتهاي خودرو كوير و راهوار كوير در تهران برگزار شد.

با حضور آقاي مهندس فقيه معاون برنامه ريزي استانداري يزد و آقاي مهندس روستايي فرماندار اردكان و آقاي آراسته مشاور سرمايه گذاري استانداري، همچنين آقاي مهندس سفيد مدير عامل مؤسسه كوثر يزد و مديران شركتهاي خودرو كوير و راهوار كوير قرار داد همكاري بين شركت راهوار كوير و شركت تولومساش تركيه براي واردات و تعمير و مونتاژ لكوموتيو در تهران به امضاء رسيد.


شركت صنايع و تجهيزات ريلي راهوار كوير كه باسرمايه گذاري مؤسسه غير انتفاعي كوثر يزد و گروه شركت هاي خودرو كوير در مرداد ماه 85 تأسيس گرديده موفق شده است پس از امضاي موافقت نامه همكاري با شركت Voithآلمان، صاحب فن آوري لكوموتيوهاي ديزل- هيدروليك در اروپا، قراردادي با شركت تولومساش تركيه براي ساخت و عرضه لكوموتيوهاي ديزل هيدروليكي مانوري امضاء نمايد و با ايجاد سايت صنعتي در نزديكي ايستگاه راه آهن اردكان، براي نخستين بار صنعت لكوموتيوسازي در استان يزد آغاز مي شود.

تأمين اين لكوموتيو براي شركتهاي فعال بخش خصوصي در زمينه حمل و نقل ريلي ايران موجب تسريع در گردش واگن ها و حمل بيشتر بار شده و يكي از تنگناهاي اساسي را در زمينه توسعه حمل و نقل ريلي در كشور، مرتفع مي سازد.

خود در استان يزد آماده نمايد. بدين شركت راهوار كوير در نظر دارد امكانات تعمير و مونتاژ لكوموتيو، ساخت و تعمير واگن هاي باري را در سايت منظور زميني در مجاورت ايستگاه راه آهن اردكان اختصاص يافته و عمليات اجرائي آن به زودي آغاز خواهد شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا